Huisstijl design

De Biersmaecker

Huisstijl design

De Biersmaecker

 

Ernst Jan van Eijk heeft een grote passie voor speciaalbieren. Zijn kennis en enthousiasme deelt hij via social media en bij het geven van bierproeverijen. Ernst Jan wilde zich hierin professioneel op de markt gaan zetten en benaderde ons om hem hierbij te helpen.

Voor het realiseren van zijn huisstijl zijn we begonnen bij het zoeken van een passende naam. We hebben een sterke bedrijfsnaam bedacht die authentiek en ambachtelijk klinkt. Uiteraard geschreven in oud Nederlandse spelling: De Biersmaecker.

Bij (speciaal)bieren denken we al snel aan ambacht en geschiedenis. Bier is natuurlijk een van de oudste producten ter wereld. Een klassieke uitstraling is dan ook erg passend voor de huisstijl. Het logo hebben we in de vorm van een schild gegoten zodat deze als een embleem/wapen gezien wordt. De 2 belangrijkste ingrediënten, gerst en hop mochten uiteraard niet ontbreken.

Uiteraard hebben we er rekening mee gehouden dat het logo breed inzetbaar moet zijn. Daarom is het logo opgemaakt in 1 laag, geen kleurverlopen, geen overlappende elementen en puur vector. Dit zorgt ervoor dat het bijvoorbeeld geen enkel probleem was om het logo op bierglazen te bedrukken.

Enige tijd later kwam Ernst Jan opnieuw bij ons, hij ging nog een stap verder met zijn onderneming en liet zijn eigen bieren brouwen. Hiervoor had hij etiketten nodig die we mochten vormgeven.

Kijk voor meer informatie op www.debiersmaecker.nl

Huisstijl design

De Bier smaecker

 

Ernst Jan van Eijk heeft een grote passie voor speciaalbieren. Zijn kennis en enthousiasme deelt hij via social media en bij het geven van bierproeverijen. Ernst Jan wilde zich hierin professioneel op de markt gaan zetten en benaderde ons om hem hierbij te helpen.

Voor het realiseren van zijn huisstijl zijn we begonnen bij het zoeken van een passende naam. We hebben een sterke bedrijfsnaam bedacht die authentiek en ambachtelijk klinkt. Uiteraard geschreven in oud Nederlandse spelling: De Biersmaecker.

Bij (speciaal)bieren denken we al snel aan ambacht en geschiedenis. Bier is natuurlijk een van de oudste producten ter wereld. Een klassieke uitstraling is dan ook erg passend voor de huisstijl. Het logo hebben we in de vorm van een schild gegoten zodat deze als een embleem/wapen gezien wordt. De 2 belangrijkste ingrediënten, gerst en hop mochten uiteraard niet ontbreken.

Uiteraard hebben we er rekening mee gehouden dat het logo breed inzetbaar moet zijn. Daarom is het logo opgemaakt in 1 laag, geen kleurverlopen, geen overlappende elementen en puur vector. Dit zorgt ervoor dat het bijvoorbeeld geen enkel probleem was om het logo op bierglazen te bedrukken.

Enige tijd later kwam Ernst Jan opnieuw bij ons, hij ging nog een stap verder met zijn onderneming en liet zijn eigen bieren brouwen. Hiervoor had hij etiketten nodig die we mochten vormgeven.

Kijk voor meer informatie op www.debiersmaecker.nl